Imprezy cykliczne

W czasie dobrych kilku lat działalności SAKWY pojawiły się wydarzenie inne niż wszystkie, które stały się corocznym punktem naszych działań.  Takie wydarzenia jak: La Jura Jura, BoulderPompa czy wyjazd integracyjny zasługują na osobną uwagę. Dochowamy wszelkich starań, aby z tradycji stała się zadość i każdego roku do naszego kalendarza zawitały poniższe wydarzenia.

BoulderPompa

blaszko-720x380Obecnie jest to już wydarzenie znane w całym okolicznym światku wspinaczkowym. Nikt już w SAKWIE nie pamięta, kiedy bulderowe zawody zostały przez nas zorganizowane po raz pierwszy.  Odbywają się one wiosną i z roku na rok przyciągają coraz więcej uczestników.  Z założenia, są to zawody czysto towarzyskie, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

SAKWOWY wyjazd integracyjny

img_8512-720x380O tym wydarzeniu można by napisać wiele.  W przypadku niektórych momentów trzeba jednak powołać się na klauzulę sumienia i je przemilczeć.  Na początku każdego roku akademickiego dołączają do nas nowi ludzie. Jest to jeden ze znaków zbliżającej się integracji.  Po długich i ciężkich poszukiwaniach od kilku lat mamy swoje miejsce na ziemi. Jest nim schronisko na Polanie Chochołowskiej.  W jeden z listopadowych weekendów, co roku duża grupa sakwowiczów udaje się tam w celach turystyczno-poznawczych.  Pomysłów na dotarcie na miejsce nie sposób wymienić. Zawsze zostaje to w kwestii każdego z uczestników. Jedynym obowiązującym terminem są sobotnie godziny wieczorne, kiedy to następuje wieczór zapoznawczy, granie i śpiewanie do białego rana. Punktem kulminacyjnym są zawody boulderowe w okapach przed wejściem do schroniska.

Taternickie zgrupowanie SAKWY

20150704_162134To stosunkowo nowe wydarzenie.  Z czasem coraz więcej z nas zaczęło działać w Tatrach, więc naturalnym było pojawienie się grupowego, Sakwowego wyjazdu.  Pod koniec sezonu wakacyjnego spotykamy się na Szałasiskach, w celu wspólnego wspinania się po okolicznych „skałkach”. Jest to dobra okazja do poznania się lepiej z ludźmi i zobaczenia innej strony Tatrzańskiej społeczności oraz wymiany doświadczeń. To ostatnie jest szczególnie cenne.  Nic tak nie łączy ludzi jak czekanie na pogodę i późno-wieczorne opowieści przy upragnionej kolacji i piwie. No a taborowy Kuba zna już nas dobrze. „Sakwa? – Najgorszy klub” – z jego ust brzmi jak wielki komplement!

Rocznica końca świata na Babiej Górze

sam_2257Jest to najlepszy dowód na to, że rozwiązania prowizoryczne z czasem mają się dobrze i zmieniają się w patenty. W 2012 roku, który miał być już ostatnim wedle kalendarza majów postanowiliśmy uczcić 21 grudnia wschodem słońca na Babiej Górze.  Było to także profilaktyczne działanie z naszej strony. W razie czego chcieliśmy mieć „jedne z najlepszych miejsc na całej imprezie”.  Jak wszyscy wiemy, poświęciliśmy nieprzespaną noc na marne. Końca świata jak nie było tak nie ma. W nagrodę dostaliśmy niesamowity wschód słońca i już wiedzieliśmy, że wszystko pozostanie na swoim miejscu.  Wyjście to powtórzyliśmy w kolejnym roku i już tak zostało do dziś.

La JuraJura

SONY DSCWydarzenie to odbywa się zazwyczaj w okolicy maja.  Również w tym przypadku zaczęło się jak zawsze: ktoś miał wolny weekend, komuś się nudziło itd. Reszty historii można się już domyśleć. Ciężko opisać, czym jest La Jura Jura. W telegraficznym skrócie jest to Jura Północna, dużo dobrego wspinania i jeszcze więcej zabawy.  Jedziemy całkiem sporą ilość kilometrów żeby się dobrze bawić, powspinać czy pogadać. Podczas tego wydarzenia organizowane są różne gry, imprezy, warsztaty. Nie ma możliwości żeby się tam nudzić.